Appen

Jag har en Samsung Galaxy S10, androidversion 11. Segheten ligger i att det alltid är 3-4 sekunders fördröjning när man klickar på de olika flikarna inne i appen. Sen finns det många småfel som gör att helheten inte är särskilt bra:

När man ska registrera aktivitet ser kalendern ut så här, dvs man ser bara dagens datum:


Så här ser det ut när jag har lagt in ett pass, datumet ligger snett i rutan, man kan enbart lägga in hela kilometer, inte med decimaler och även fast jag har scrollat fram rätt tid i rutan "tid" så syns det inte. 


Sen undrar jag fortfarande hur/om jag kan se vilka aktiviteter jag har registrerat? Det framgår bara att jag har registrerat 2 aktiviteter denna vecka, men det vore fint om man kunde se vilka pass man har registrerat - jag tränar ganska mycket och kanske inte registrerar allt samma dag som jag tränar. Då blir det svårt att veta vad man har reggat och inte....


Tyvärr gör detta att helhetsupplevelsen av appen inte är bra och jag litar inte på att den kommer göra sitt jobb under loppet.

Helena Sirwall Demner Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Helena!

    Tack för din redogörelse! Först och främst - har du uppdaterat till senaste versionen av appen? De första problemen du beskriver är sådant som vi har åtgärdat i den versionen och som borde fungera nu.

    Gällande att det inte går att se vilka pass du har registrerat (som en träningsdagbok) så är det en funktionalitet som vi valde bort då vi hade ett väldigt tufft utvecklings-schema för att hinna få appen klar till turnén. Du är inte ensam om att önska den funktionen – så det är något vi tar med oss till framtiden! Just nu måste jag dock tipsa om att registrera din träning någon annanstans om du vill ha en överblick som i en träningsdagbok.

    Stort lycka till och jag hoppas att en uppdatering av appen ska lösa flera av dina problem!

    Med vänliga hälsningar,

    Lisa på Vårruset

    Lisa Beskow Kommunikatör Vårruset
  • Hej,
    jag avinstallerade precis appen och laddade ner den på nytt och exakt samma problem kvarstår, trots att det nu är versionen från den 23/4. 

    Jag har en träningsdagbok sedan tidigare och det var egentligen inte det jag var ute efter, utan mer en funktion för att minnas vilka pass jag har registrerat i appen. Nu har jag t.ex. registrerat två träningspass denna vecka - ett löppass och en promenad - men det ser ändå ut så här i appen ("0 aktiviteter denna vecka).

    Helena Sirwall Demner
  • Hej Helena!

    Jag har tagit ditt problem vidare till våra tekniker då det verkar som om "pluttarna" under respektive veckodag inte blir gröna för dig. Jag hoppas att de kan lösa detta snart. Vet du om du ändå får poäng för dina aktiviteter? Jag hoppas det!

    Ber om ursäkt för att din app inte fungerar riktigt som den ska och har som sagt tagit det vidare med våra tekniker!

    Med vänliga hälsningar,

    Lisa
    Lisa Beskow Kommunikatör Vårruset
  • Var hittar jag information om vad som gäller om jaginte har någon smart telefon? Får inte jag vara med då?
    Ragna Larsson
  • Jag upplever också detta som väldigt frustrerande, att inte kunna se vilka aktiviteter jag loggat. Hade jag inte betalt pengar för det hela så är detta en sådan sak som gör att man kanske hoppar av.
    Om man har registrerat allt som krävs för en utmaning, när och hur får man reda på det? Det borde synas direkt. Antagen borde ändras till klar eller något sådant!
    Karin
  • Hej Karin!

    Återigen tack för din feedback!

    Du får poängen för din utmaning när tidsperioden för utmaningen har löpt ut.

    Med vänliga hälsningar,

    Lisa
    Lisa Beskow Kommunikatör Vårruset

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.